ZIEKENVERVOER

75x60-cmhealth

Wij vinden dat u recht heeft op privacy en altijd iemand mee moet kunnen nemen.
Daarom verzorgen we ouderwets “particulier” privétaxi ziekenvervoer (op restitutie-basis!)

Dat betekent dat u, in principe, niet wordt gecombineerd met andere mensen/ritten.

Voor de terugrit hoeft U niet op onze taxi te wachten.
Onze chauffeur wacht namelijk op u.
Zo kunt u na uw behandeling direct terug!

Om kosten van taxivervoer van uw zorgverzekeraar vergoed te krijgen, heeft u altijd van uw zorgverzekeraar een akkoordverklaring (voorheen machtiging) nodig.

Wanneer kom ik in aanmerking voor vergoeding van taxi ziekenvervoer?
U komt voor vergoeding van taxi ziekenvervoer in aanmerking wanneer:

  • U nierdialyses ondergaat,
  • U een oncologische behandeling krijgt met chemotherapie, radiotherapie of immuuntherapie,
  • U (tijdelijk) niet in staat bent om meer dan 100 meter te lopen, waardoor u voor langere verplaatsing afhankelijk bent van een rolstoel,
  • U begeleiding nodig heeft bij het verplaatsen, omdat u slecht ziet,
  • Je bent jonger dan 18 jaar en je hebt 24-uurs zorg nodig of permanent toezicht, bijvoorbeeld voor een ernstige chronische lichamelijke ziekte (somatische zorg) of een lichamelijke handicap,
  • U bent een oudere patiënt en heeft een behandeling nodig voor voor ingewikkelde lichamelijke en/of geestelijke aandoeningen (geriatrische revalisatie),
  • U heeft een dagbehandeling nodig in een groep, speciaal voor mensen die een aandoening hebben, zoals een chronische progressieve degeneratieve ziekte (zoals de ziekte van Alzheimer of Parkinson), niet-aangeboren hersenletsel of een verstandelijke beperking.
  • U voor de behandeling van een langdurige ziekte of aandoening langdurig bent aangewezen op vervoer en het niet verstrekken of vergoeden van dat vervoer voor u zal leiden tot een onbillikheid van overwegende aard.

Verzekeraars sluiten voor ziekenvervoer contracten af.
Daar hoef je dus geen gebruik van te maken!
Moet ik met een gecontracteerde vervoerder reizen als ik toestemming heb voor vergoeding van taxi ziekenvervoer?
Neen, in Nederland mag je zelf bepalen naar welke zorgverlener je gaat als je zorg nodig hebt. Dit wordt ook wel “vrije artsenkeuze” genoemd. Voor alle polissen is namelijk wettelijk geregeld dat je altijd zelf je zorgverlener mag kiezen. Dus ook het taxibedrijf van uw keuze! Het taxibedrijf van uw keuze moet vaak wel het TX-Keur hebben.

Ga je naar een taxibedrijf waarmee de verzekeraar geen contract heeft afgesloten, dan laten verzekeraars vaak weten dat je de rekening moet voorschieten.
Moet ik de rekening van jullie dan voorschieten?
Neen, u betaalt onze factuur binnen 30 dagen na factuurdatum. Als onze rekening direct wordt gedeclareerd, heeft u de vergoeding van uw verzekeraar ontvangen voor er 30 dagen om zijn.

Volgens de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) krijg je bij een restitutiepolis de kosten van (niet-gecontracteerde) zorg volledig vergoed, tenzij het in rekening gebrachte tarief excessief hoog is. Wij declareren niet meer dan wat we mogen declareren.
Het College van Beroep voor het bedrijfsleven heeft 28 juli 2020 bevestigd dat bij een restitutiepolis het wettelijk uitgangspunt is dat de nota van zorgaanbieders volledig wordt vergoed!
Moet ik bijbetalen?
Neen, het zou zo moeten zijn dat u niet hoeft bij te betalen. Helaas houden verschillende verzekeraars zich niet aan de regelgeving met betrekking tot vergoeding van restitutie declaratie(s). Afhankelijk van welk type polis u heeft, maken wij over bijbetalen klant specifieke afspraken. De eigen bijdrage ziekenvervoer komt altijd voor uw rekening of wordt vergoed uit aanvullende verzekering. Als er nog eigen risico openstaat, dan ontvangt u voor het openstaande bedrag geen vergoeding van uw zorgverzekeraar.

Met een akkoordverklaring (machtiging) voor vergoeding van taxivervoer kunt u ALTIJD gebruik maken van onze diensten.

Heeft u eerder al een taxibedrijf gekozen?
Ook dat is geen probleem!
U kunt op ELK MOMENT overstappen naar een ander taxibedrijf!

Naast de restitutiepolis bieden verzekeraars natura- of combinatiepolissen aan.
Ook met een natura- of combinatiepolis bent u altijd vrij om te kiezen voor een niet-gecontracteerde  zorgverlener.

Wilt u meer weten? Dan kunt u altijd even bellen naar 0344 – 603200.
Wij vertellen u graag vrijblijvend over de mogelijkheden in uw eigen specifieke situatie.
Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden.

Heeft of krijgt u geen akkoordverklaring?
Dan kunt u bij ritten naar / van zorgbestemmingen gebruik maken van onze kortingsregeling!
Vragen? Neem vrijblijvend contact op.

U kunt door rechts het formulier in te vullen direct uw rit bestellen/reserveren!

Referenties:
“Een compliment van mij en mijn collega en mevrouw zelf voor het vervoer wat jullie tot nog toe voor haar gereden hebben.”

“Ik had je net een sms gestuurd, maar misschien is dit wel makkelijker. Zie hieronder de tabel met reizen die mijn moeder heeft gemaakt met jullie van Ede naar Vierlingsbeek en som vise versa. Graag ontvang ik een nota van deze ritten zodat ik die kan declareren bij haar verzekering.
Volgende vraag, zijn jullie een gecontracteerde vervoerder van de IZA, zij heeft sinds afgelopen vrijdag een toestemming gekregen van de IZA om met d etaxi te reizen middels een gecontracteerde vervoerder. Aanegezien de gehele familie inclusief moeders erg tevreden is met jullie willen we eigenlijk graag dat zij met jullie blijft reizen.”

“De persoonlijke aandacht, privé vervoer, doen mij erg goed zeker nu ik me niet fit voel. De taxi-rit is al een hele opgave voor mij met de bestralingen en dan geeft het heel veel rust om door jullie vervoerd te worden. De persoonlijke aandacht bestaat uit; empathie, afstemming, overleg, een luisterend oor, altijd een vriendelijke lach. Daarbij is het prettig dat er rustig gereden wordt, comfortabele auto, en overleg over evt. persoonlijke wensen: radio, kachel, iets te drinken enz. Bijzonder rustgevend voor mij in deze periode. Het komt mijn genezing zeker ten goede! Bedankt.” 

“Een bedrijf dat meer doet, dan alleen passagiers van A naar B Vervoeren. En houdt ook goed rekening met de omstandigheden van de passagier.”

“Prima voor elkaar. Fijn dat alles zo duidelijk is.”

“Bedankt voor je aanwezigheid en steun vanochtend!”

“Vandaag heb ik mijn eerste taxirit gehad met Taxi & Meer, helemaal goed, fijne service, kortom een prima ervaring.”

“Wij zijn zeer tevreden over jullie dienstverlening, en niet alleen wij ook onze gasten.” 

“Ik wil je toch nog heel hartelijk bedanken voor die ene rit waar je wel vreselijk lang hebt moeten wachten. We hebben dit zeer op prijs gesteld. Wens ik je verder nog een fijne avond toe en succes met de onderneming.

“Hartelijk dank voor de keurige verzorging en rustige rit in de late nacht naar Dordrecht.”

“Hallo. Ik heb vanavond de laatste rekening overgemaakt. Hierbij willen we jullie bedanken voor de fijne samenwerking en het vooral nakomen van de gemaakte afspraken. Namens Wesley en ouders hartelijk dank en misschien tot een volgende keer, maar dan zonder gips. BEDANKT.”

 

    Ziekenvervoer

    Vertrek datum

    Vertrek adres

    Bestemming

    Uw gegevens

    Mededelingen/bijzonderheden,
    (bijv. tussenstops)

    Wij gebruiken uw gegevens uitsluitend om u een e-mail te sturen dan wel om telefonisch contact met u op te nemen. Door het verzenden van dit contactformulier gaat u hiermee akkoord. Meer informatie over het gebruik van uw persoonsgegevens vindt u in onze privacyverklaring.